perjantai 15. helmikuuta 2013

Piano

Någon gång kanske ni har tänkt vad jag spelar på pianot? Och hur svåra låtarna är för mig? Nå, om ni har tänkt så så här kommer svaren.
Just nu spelar jag granen av Jean Sibelius, som är en av Finlands bästa kompositörer. Han har alltså redan dött för ganska länge sedan. Så på bilden ser ni hur noterna till den sången ser ut.
Den här låten är nog jätte svår för mig. Kommer säkert hålla på med den ända till sommarlovet. Eller tills pianon slutar för sommaren ;D Men det tar nog tid för mig att lära mig den och sen måste man finslipa den så att den låter bra. Okej, oftast brukar man typ ta en bit i gången så att man finslipar allting skilt för sig och sedan bit för bit sätter man dom ihop.
Alla pianolärare kanske inte gör på samma sätt, men det är så som min gör :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti